טיפים לבחירת חלון בלגי

בחירת החלון הבלגי – כך תעשו זאת נכון. כאשר בוחרים חלון בלגי יש להצטייד במידע הן על הפרופיל – שלדת המתכת או העץ המחזיקה לכם את החלון עומד על תילו, והן במידע על סוג הזכוכית המבוקש לכם. במאמר מידע זה הכנו לכם מקבץ סוגים של פרופילים וזגוגיות לבחירתכם, ולאחר מכן סיפקנו מספר טיפים שיסייעו בבחירת החלונות המבוקשים לכם.

פרופילים בלגיים

הפרופיל הבלגי הסטנדרטי – פרופיל בלגי מברזל. זהו הפרופיל הבלגי הבסיסי והמרכזי בסוג זה של חלונות, וכאשר מתכוונים לחלון בלגי הכוונה היא שהפרופיל עשוי מברזל. לרוב, מדובר בברזל עבה, כבד, בעל צפיפות חלקיקים גבוהה, מה שמאפשר עמידות חסרת פשרות ואקוסטיקה ברמה גבוהה, אבל מדובר בחלון יקר שגם חשוף מאד לחלודה. על כן, קנייתו עלולה לא רק להוביל להוצאה יקרה במעמד הקנייה אלא גם בתחזוקה השוטפת שלאחריה.
 
פרופיל אלומיניום – פרופיל המחקה בצורה מרשימה פרופיל בלגי מברזל. הפרופיל הבלגי מאלומיניום זול יותר, החומר קל יותר לעיבוד, אינו מחליד, והתקנתו בבית הלקוח מהירה בהרבה. על כן, לקוחות רבים בחרו לצרוך פרופיל אלומיניום. רכיב זה ניתן לשילוב עם פרופילי עץ האחד לצד השני, ולמי שמעוניין בפרופיל מתכתי בלבד אך עדיין ליהנות ממראה של עץ, ניתן להזמין פרופיל אלומיניום כשהוא צבוע בצבעיו החומים.
 
פרופיל עץ – פרופיל אשר יכול להופיע בזכות עצמו או משולב עם אלומיניום. יתרונות של העץ ברמת האקוסטיקה הגבוהה שלו ובהיותו אחד המבודדים האיכותיים בטבע. חסרונו – רק העצים הטובים מעניקים 100% עמידות וגם זה לפרק זמן שאול של כ- 7 שנים שלאחריהן העץ עלול להתחיל להתבלות בלי תחזוקה שוטפת.

זגוגיות עבור חלונות בלגיים

זגוגית בעובי שטוח – זגוגית בעלת עובי של 3-12 מ”מ. ניתן לבחור גם זגוגית שטוחה במרקם חלבי אבל אז מצטמצם מגוום המידות שניתן לבחור ל- 4-10 מ”מ.
זגוגית מחוסמת בעובי שטוח – זכוכית עבה יותר בעלת מידות 4-19 מ”מ. היא מצטיינת במיוחד ברמת הבטיחות שלה שכן גם אם היא נשברת זה לא על בסיס סדקים וחתכים אלא התפוררות לחתיכות קטנות למניעת פציעות.
זגוגית ביטחון – זכוכית טריפלקס PVB. זכוכית בעלת שתי פלטות המחוברות בניהן עם יריעת PVB שקופה. היריעה מונעת מהזכוכית להתפזר כאשר שוברים את החלון. השברים נשארים עומדים על תילם.
זגוגית למניעת חדירת קרני שמש – זכוכית בעלת עובי של 4-10 מ”מ אשר מונעת את חדירת קרני השמש ובכך שומרת על טמפרטורה נמוכה בתוך החדר גם בקיץ.
זגוגית מרושתת – גרסה נוספת של זכוכית הביטחון. הפעם מקדם הביטחון הוא רשת מתכתית הנמצאת בתוך הזכוכית, והיא מונעת את התפזרות הזכוכית במקרה של שבר. העובי הממוצע דק במיוחד ביחס לזכוכיות ביחטון: רק 6 מ”מ.
זגוגית מבודדת – זכוכית בעלת מקדם בידוד גבוה ביחס ליתר הזכוכיות. מורכבת מזוג זגוגיות של 4 מ”מ הממוקמות במרווח של 6-12 מ”מ אחת מהשנייה. 
זגוגית מעוטרת – זכוכית עם קישוטים וויטראז’ים. צבע הרקע שלה יכול להיות שקוף או צבעוני. עובי ממוצע: 4-6 מ”מ.

ריכוז טיפים כלליים לבחירת החלון הבלגי

1. בפרופילים – בחרו פרופיל עמיד, כזה אשר חוסך לכם עבודות תחזוקה, ומאידך ידוע כחלון אקוסטי. ההמלצה שלנו: חלון אלומיניום מלא או חלון אלומיניום משולב עם עץ להגברת תחושת הבידוד. לאלו מכם המעוניינים בכל זאת בחלון הברזל הבלגי הסטנדרטי מומלץ לבדוק אפשרות לרכוש אותו כשהוא מגולוון, כלומר מצוי במצב של דחיית חלודה על אף שהוא מברזל ולא מאלומיניום.
2. בזגוגיות – העדיפו זגוגית ביטחון שתמנע את התפזרות הרסיסים. אנו ממליצים על הטריפלקס PVB או על זכוכית עם רשת ביטחון מתכתית. ניתן לבדוק אפשרות לשלב אלמנטים אלו בזכוכית המבודדת. כמו כן, ניתן לחלק את החלון לסגמנטים ולשלב מספר סוגים של זגוגיות לבחירתכם.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות: